ضخامت سنج اولتراسونیک

ضخامت سنج اولتراسونیک چیست

یکی از روش های غیر مخرب جهت تست و اندازه گیری ضخامت استفاده از ضخامت سنج اولتراسونیک می باشد. در این روش غیر مخرب، دستگاه  با اندازه گیری زمان رفت و برگشت امواج اولتراسونیک از نمونه و سرعت صوت در جنس نمونه، ضخامت نمونه مورد نظر را محاسبه می نماید. از ضخامت سنج اولتراسونیک نه تنها برای اندازه گیری ضخامت بلکه برای تشخیص پوسیدگی و زنگ زدگی لوله ها نیز استفاده می نمایند.

انواع ضخامت سنج اولتراسونیک

ضخامت سنج اولتراسونیک بسته به کاربری و مقاصد فنی ،دارای مدل ها و پراب های متفاوتی می باشد. هم چنین این دستگاه ها برای نمونه های با قطر بسیار کوچک دارای پراب های مینیاتوری ، و پراب های منحنی برای سطوح منحنی شکل می باشند. به علاوه گاهی نمونه مورد نظر دارای دمایی بالاتر از سیصد درجه سانتیگراد می باشد که پراب استاندارد دستگاه، قادر به اندازه گیری نمی باشد، در این شرایط از پراب مخصوص درجه حرارت بالا استفاده می نمایند.

موارد استفاده از ضخامت سنج اولتراسونیک

۱- اندازه گیری ضخامت انواع فلزات مانند آهن، فولاد، استیل، برنج، مس، آلومینیوم و …

۲- اندازه گیری ضخامت مواد غیر فلزی مانند شیشه، آینه، پلی اتیلن، پی وی سی و …

۳- اندازه گیری ضخامت نمونه ای با جنس نامعلوم

۴- تشخیص پوسیدگی و زنگ زدگی لوله

ضخامت سنج اولتراسونیک

فروش ضخامت سنج اولتراسونیک

این شرکت با سابقه فروش ضخامت سنج اولتراسونیک و انواع پراب ها و متعلقات مربوط به دستگاه ضخامت سنج اولتراسونیک، آماده پاسخگویی بخش های مختلف  صنعتی و تولیدی و … می باشد. جهت دریافت قیمت ها و کاتالوگ ها ، تماس بگیرید.

  • برای سفارش این کالا تماس بگیرید : ۰۲۱۴۴۶۶۷۳۳۰

  • ایمیل بفرستید: info@ndteng-co.com

مشخصات دستگاه ضخامت سنج اولتراسونیک

ضخامت سنج التراسونیک، دستگاه کوچک و پرتابلی است که بصورت آزمون در محل قابل استفاده می باشد. این پرتابل بودن و کوچک بودن دستگاه، از مزیت های انتخاب دستگاه ضخامت سنج اولتراسونیک می باشد. بعضی از این دستگاه ها قابلیت اندازه گیری ضخامت نمونه ای که جنس آن نامشخص می باشد را دارا می باشند. در این نوع دستگاه ها، ضخامت سنج با دانستن ضخامت نمونه، سرعت صوت در نمونه را محاسبه می نماید و سپس می تواند ضخامت های  دیگر نمونه مورد نظر را اندازه گیری نماید.

قیمت ضخامت سنج اولتراسونیک

ازآنجایی که ضخامت سنج اولتراسونیک کالایی وارداتی می باشد، قیمت این دستگاه متغییر و متفاوت می باشد. به طور کلی قیمت ضخامت سنج اولتراسونیک  به مشخصات و قابلیت های فنی ، کیفیت و جنس دستگاه  بستگی دارد. این دستگاه ها دارای پراب های مختلفی می باشند که بصورت استاندارد همگی دارای پراب استاندارد پنج مگا هرتز می باشند. اما بسته به نوع کاربری مصرف کننده اگر دارای نمونه ای با درجه حرارات بالا یا قطر های بسیار کوچک باشد می توان از پراب متناسب استفاده نمود . قیمت این پراب ها، طبیعتا بر قیمت دستگاه ضخامت سنج اولتراسوینک تاثیر می گذارد.

 

ر